Exposure to digital screens and its impact on children and adolescents with Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Authors

  • Claudia Acuña Neave Departamento de Idiomas, Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Morelia, Michoacán, México

DOI:

https://doi.org/10.35830/mcya.vi23.455

Keywords:

Digital screens, Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), videogames

Abstract

Using mobile devices is pretty important day after day, in such a way they seem to be adhered to our body, due to them helping us to communicate with those who are not present physically in front of us, but at the same time encouraging that our attention is focused in a situation alien at the moment. For this reason, the repercussions in the people who have ADHD, can be related with the excessive time to the exposure to digital screens, influencing in daily life actions in negative mood, in the field of cognitive, behavioral and emotional areas both in personal or social level, this is the reason why is important to know how much is favorable to the people use electronic screens, and the multimedia content (videos, audios, video games, TV shows, etc.) that access.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Andrade Pérez, A. S. (2021). Relación entre el TDAH y la adicción a los videojuegos: Una revisión sistemática. [Trabajo de Fin de Grado de Psicología, Universidad de La Laguna] https://riull.ull.es/xmlui/bitstream/handle/915/24621/Relacion%20entre%20el%20TDAH%20y%20la%20Adiccion%20a%20los%20videojuegos%20Una%20Revision%20Sistematica%20.pdf?sequence=1&isAllowed=y

INEGI. Instituto Nacional de Estadística y Geografía (2021). Alumnos con discapacidades, dificultades, trastornos, aptitudes sobresalientes u otras condiciones en la modalidad escolarizada de educación básica por nivel educativo y condición del alumno según sexo. https://www.inegi.org.mx/contenidos/temas/areasgeograficas/infxentidad/Mor/2019/06/6.28.xls, https://www.inegi.org.mx/contenidos/temas/areasgeograficas/infxentidad/QRoo/2021/06/6.11.xls, https://www.inegi.org.mx/contenidos/temas/areasgeograficas/infxentidad/Mor/2020/06/6.35.xls

Peñafiel, M. A., Herrera, S., Ferreccio, F. y David, P. (2016). El uso de pantallas en pediatría y su influencia en el trastorno de déficit de atencional. Revista Chilena de Psiquiatría y Neurología de la Infancia y la Adolescencia, 27(2), 72-77. https://docs.bvsalud.org/biblioref/2023/01/1413339/revista-sopnia_2016-2-72-77.pdf

Quiroz, I. (2023). Asociación entre sospecha del trastorno de déficit de atención con hiperactividad y adicción a videojuegos en estudiantes de secundaria de un colegio de Sullana. [Tesis para obtener el título profesional de Médico Cirujano, Universidad César Vallejo]. https://repositorio.ucv.edu.pe/bitstream/handle/20.500.12692/133358/Quiroz_CIJ-SD.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Rusca-Jordán, F. y Cortez-Vergara, C. (2020). Trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH) en niños y adolescentes. Una revisión clínica. Revista de Neuro-Psiquiatría, 88(3), 148-153. http://www.scielo.org.pe/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-85972020000300148

Published

2024-06-27

How to Cite

Acuña Neave, C. (2024). Exposure to digital screens and its impact on children and adolescents with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Milenaria, Ciencia Y Arte, (23), 20–23. https://doi.org/10.35830/mcya.vi23.455

Issue

Section

Artículos