Challenges of teaching English in Nicolaitian classrooms

Una reflexión ante los retos y enfoques de enseñanza de ILE en el siglo XXI

Authors

  • Kary Departamento de Idiomas, Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Morelia, Michoacán, México.
  • Gracy Chávez Fabián Departamento de Idiomas, Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Morelia, Michoacán, México.
  • Héctor Aarón Ríos Mendoza Departamento de Idiomas, Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Morelia, Michoacán, México. https://orcid.org/0009-0005-1770-0825

DOI:

https://doi.org/10.35830/mcya.vi25.624

Keywords:

Nicolaita Humanism, New Mexican School, Common European Framework of Reference

Abstract

This article reflects on the English language learning of the new generation of students at UMSNH. It also explores the primary challenges faced by EFL teachers within the context of Nicolaita Humanism, the New Mexican School, and their necessity to harmonize their work with the Common European Framework of Reference requirements, human rights enjoyment, gender equity, and the correct use of new information technologies. A positive attitude is recommended when facing the new summits presented by EFL teaching in order to reach educational objectives related to their field of instruction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Consejo de Europa (2020), Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Volumen complementario. Servicio de publicaciones del Consejo de Europa: Estrasburgo. Recuperado de www.coe.int/lang-cefr.

Secretaría de Educación Pública. (2024). Propuesta del Marco Curricular Común de la Educación Media Superior (MCCEMS) 2024. Recuperado de https://educacionmediasuperior.sep.gob.mx/propuestaMCCEMS

Vera Velazquez, R., Castro Piguave, C., Estévez Valdés, I., & Maldonado Zúñiga, K. (2020). Metodologías de enseñanza-aprendizaje constructivista aplicadas a la educación superior: Metodologías de enseñanza-aprendizaje constructivista. Revista Científica Sinapsis, 3(18). Recuperado de https://doi.org/10.37117/s.v3i18.399

Published

2025-07-09

How to Cite

Álvarez Escalera, K., Chávez Fabián, G., & Ríos Mendoza, H. A. (2025). Challenges of teaching English in Nicolaitian classrooms: Una reflexión ante los retos y enfoques de enseñanza de ILE en el siglo XXI. Milenaria, Ciencia Y Arte, (25), 30–33. https://doi.org/10.35830/mcya.vi25.624

Issue

Section

Artículos