Challenges of teaching English in Nicolaitian classrooms
Una reflexión ante los retos y enfoques de enseñanza de ILE en el siglo XXI
DOI:
https://doi.org/10.35830/mcya.vi25.624Keywords:
Nicolaita Humanism, New Mexican School, Common European Framework of ReferenceAbstract
This article reflects on the English language learning of the new generation of students at UMSNH. It also explores the primary challenges faced by EFL teachers within the context of Nicolaita Humanism, the New Mexican School, and their necessity to harmonize their work with the Common European Framework of Reference requirements, human rights enjoyment, gender equity, and the correct use of new information technologies. A positive attitude is recommended when facing the new summits presented by EFL teaching in order to reach educational objectives related to their field of instruction.
Downloads
References
Consejo de Europa (2020), Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Volumen complementario. Servicio de publicaciones del Consejo de Europa: Estrasburgo. Recuperado de www.coe.int/lang-cefr.
Secretaría de Educación Pública. (2024). Propuesta del Marco Curricular Común de la Educación Media Superior (MCCEMS) 2024. Recuperado de https://educacionmediasuperior.sep.gob.mx/propuestaMCCEMS
Vera Velazquez, R., Castro Piguave, C., Estévez Valdés, I., & Maldonado Zúñiga, K. (2020). Metodologías de enseñanza-aprendizaje constructivista aplicadas a la educación superior: Metodologías de enseñanza-aprendizaje constructivista. Revista Científica Sinapsis, 3(18). Recuperado de https://doi.org/10.37117/s.v3i18.399
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Milenaria, Ciencia y arte

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.